Stavba sa nachádza v priemyselnej lokalite Nitra – Sever, v blízkostí obcí Lužianky, Drážovce a katastrálnych územiach: Lužianky, Dražovce, Zbehy, Čakajovce, Zobor. V dotknutej lokalite je plánovaná nová výstavba strategického parku Nitra. Z dôvodu zvýšenia dopravných nárokov, je potrebné vybudovať novú cestnú infraštruktúru, ktorá bude slúžiť na rozvoj územia danej lokality. Komunikácie budú napojené na nadradenú cestnú sieť (cesta I/64 a rýchlostná cesta R1A) ale aj na ostatné jestvujúce komunikácie v dotknutom území. Navrhovaná vonkajšia infraštruktúra bude po ukončení ich výstavby slúžiť ako verejná infraštruktúra.
Stavba bola rozdelená na dve fázy
Fáza 1: Predmetom tohto projektu je zriadenie trvalej vonkajšej infraštruktúry, vrátane ciest, mostov, múrov, protihlukových stien prekládok potokov, zriadenie verejného osvetlenia, NN prípojok, odvodnenia, preložiek inžinierskych sietí zasahujúcich do budúcich ciest, vegetačné úpravy.
Fáza 2 – Predmetom bolo vybudovanie parkovísk pre nákladné autá , to zabezpečuje parkovanie pre 200 nákladných a 22 osobných áut. Parkovisko bude oplotené vybavené s objektom vybavenia, vrátnicou, zdrojom požiarnej vody pre objekty parkoviska NV, kamerovým systémom, parkovacím systémom. Z nových sietí bude NN prípojka, verejné osvetlenie, dažďová kanalizácia, splašková kanalizácia, vegetačné úpravy. Všetky prípojky budú napojené na už vyprojektované siete v rámci predchádzajúcich etáp prípravy Strategického parku.
Parkovisko pre nákladné autá pri budúcom „Terminály intermodálnej prepravy (TIP) Lužianky(stavba ŽSR), bude zriadené pre 50 nákladných áut.
Z dôvodu zabezpečenia parkovania osobných automobilov pre potreby navrhovaného priemyselného parku sa navrhuje „Parkovisko a komunikácie pre osobné autá (parkovanie Strategický park), fáza 2.), ktorý nadväzuje na „Parkovisko a komunikácie pre osobné autá (parkovanie Strategický park), I. fáza). V rámci fázy 1. sa vybuduje 36 parkovacích státí a vybudujú sa parkoviskové komunikácie. Vo fáze 2. bude dobudovaných 3264 parkovacích státí (súčet oboch fáz – 3300 parkovacích státí) a dobudujú sa prepojovacie parkoviskové komunikácie a chodníky. Ďalej je tu počítané so zriadením dažďovej kanalizácie, verejného osvetlenia, prístreškov – bezdažďový koridor pre chodcov, vegetačné úpravy.
Stupeň dokumentácie: | DP, DSP |
---|---|
Dátum spracovania dokumentácie: | DP: začiatok: 03.2015 - koniec: 05.2016 DSP: začiatok: 11.2015 - koniec: 04.2016 |
Dĺžka komunikácie (D, RC, C): | fáza 1 - 25,9 km fáza 2 - 4,9 km |
Kategória Komunikácie (hlavnej trasy): | Účelová komunikácia v budúcnosti I/64 |
Počet mimoúrovňových križovatiek: | 1 |
Počet úrovňových križovatiek: | 15 |
Počet mostov / Celková dĺžka mostov: | 9/213m |
Počet tesniaca vaňa / Celkový dĺžka vani: | 1/64m |
Počet oporných a zárubných múrov / Celková dĺžka múrov: | 5 / 804m |
Počet protihlukových stien / Celková dĺžka PHS: | 7/ 7673m |
Objekty pozemných stavieb / Odpočívadlo, SSU: | 3 |
Ďalšie technické údaje: | Parkoviská pre NV počet stojísk - 200 Parkoviská pre OV v počte stojísk - 3300 Parkoviská pre BUS v počte stojísk - 17 chodníky pre cyklistov a chodcov - 3/ 8,5 km Preložky potokov - 4/ 1468 m |
Dodávateľ / Zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. |
Hlavný inžinier projektu / Autorský kolektív: | |
Cesty: | Ing. Peter Božík, Ing. Ladislav Filo, Ing. Kodajová, Divízia Zvolen - Ing. Krešč Divízia Prešov - Ing. Radoslav Christakov |
Mosty: | :Ing. Rudolf Voletz, Ing. Drdánko, Ing. Štefula, Ing. Dovičič, Ing. Marton, Ing. Demčák, Gelányi, Ing. Kopecký, Ing. Ďurák, Ing. Fedorko, |
Múry: | Ing. Zdenek Augustín |
Sanačné opatrenia: | Ing. Soňa Horačeková |
Silnoprúdové vedenie: | Ing. Peter Gomba, Ing. Holeš |
Potrubné siete: | Ing. Peter Mészáros, Roman Zálešák Ing. Patrik Deák, VHT, s.r.o. Veľké Zálužie |
Prekládka potokov: | Ing. Janka Sviteková , Sarn s.r.o., Royova 4, Bratislava |
Slaboprúdové vedenia: | Ing. Peter Gavliak , Ing. Peter Musil |
Sadovnícke úpravy: | RNDr. Dorota Martinková, Ing. Jakub Jurina |
Protihlukové opatrenia: | Ing. Arch. Zuzana Macháčová, Ing. Rastislav Hajach Ing. Peter Hollý (HW Invest) |
Pozemné stavby: | Ing. Arch. Beáta Durdíková, Ing. Michal Bocora |
Oplotenie: | Ing. Rastislav Hajach |
Vykurovanie: | Ing. Zdenko Pašek |
Parkovací systém: | Ing. Jozef Sprušanský |
Kamerový systém: | Projsig s.r.o, Ing. Peter Pavelka |
Objednávateľ dokumentácie: | PROMT s.r.o., Robotnícka 1A, Martin 03601 |
Doba realizácie stavby: | Začiatok: 1.2017 Koniec: 05.2018 |