Začiatok stavby tvorí mostná estakáda nad cestou I/18, železničnou traťou Bratislava – Žilina, rybníkom a vodným dielom Hričov. Mostná estakáda dĺžky 1500,94 m má jeden dilatačný celok a tvoria ju dve samostatné nosné konštrukcie (ľavý most dĺžky 1500,94 m s počtom polí 30 a pravý most dĺžky 1441,61 m s počtom polí 29). Technológia výstavby mostného objektu je navrhovaná v križovatke Žilina Strážov na pevnej podpernej skruži, v úseku nad rybníkom pomocou výsuvnej skruže, hlavné polia nad riekou Váh technológiou letmej betonáže a západná časť mosta budovaná pomocou výsuvnej skruže „berd“. Most je založený hĺbkovo na veľkopriemerových pilótach.
V lokalite Vrch je trasa ďalej vedená tunelom Považský Chlmec. Jeho dĺžka je viac ako 2,2 km a bol vybudovaný v dvoch tunelových rúrach s dvoma jazdnými pruhmi v jednom smere.
Za východným portálom premosťuje cestu III. triedy na Vranie, rieku Kysuca a vetvy mimoúrovňovej križovatky Žilina Brodno most 224-00. Mostný objekt dĺžky 410,898 m má jeden dilatačný celok a tvorí ho samostatný pravý a ľavý mostný objekt (ľavý most dĺžky 410,898 m a pravý most dĺžky 402,041 m).
Stavba si vyžaduje špeciálne zásobovanie vodou a elektrickou energiou, najmä pre potreby výstavby tunela Považský Chlmec, všetky tieto potreby si zhotoviteľ stavby zabezpečuje sám.
Stavba Diaľnica D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) získala na 23. ročníku celoštátnej verejnej súťaže Stavba roka 2017 – Cenu Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Hlavnú cenu a titul „Stavba roka 2017“ .
Cena udelená odbornou porotou za:
Stupeň dokumentácie: | zmena DSP, DRS, IČ, DSRS |
---|---|
Dátum spracovania dokumentácie: | začiatok: 8.8.2014 koniec: 07/2017 |
Dĺžka komunikácie (D): | 4 250 m ZÚ km 6,850 a KÚ km 11,100 (k tomu 150 m výšková úprava) pred ZÚ z dôvodu napojenia vozovky na ZÚ podľa realizovaného stavu D3 HRIČOVSKÉ PODHRADIE - ŽILINA STRÁŽOV |
Kategória Komunikácie (hlavnej trasy): | D 24,5/80, 2T 8/80 |
Počet mostov / Celková dĺžka mostov: | 2 / 1 911,838 m (223-00 dĺ. 1500,94 m + 224-00 dĺ. 410,898 m) obj. 223-00 ĽM 1500,94, PM 1441,61 m obj. 224-00 ĽM 410,898, PM 402,041 m |
Počet tunelov / Celková dĺžka tunelov: | TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC dĺžky 2 249 m severná (ľavá) rúra 2 249 m, južná (pravá) rúra 2 186,5 m |
Počet oporných a zárubných múrov / Celková dĺžka múrov: | 2 / 62,4 m |
Počet protihlukových stien / Celková dĺžka PHS: | 3/1 092,4 m |
Prístupové cesty dočasné: | 2 628 m (obj. 817-00 dĺ. 1 259 m, 818-00 dĺ. 159 m, 820-00 dĺ. 70 m, 822-00 dĺ. 624 m, N833 dĺ. 516 m) |
Prístupové cesty trvalé: | 728 m (obj. 155-00 dĺ. 332 m, 818-00 dĺ. 159 m, obj. 821-00 dĺ. 237 m) |
Dočasné premostenie: | 64 m (dočasná oceľová priehradová nosná konštrukcia so spodnou mostovkou) |
Súvisiaci výkon inžinierskej činnosti: | DPP D BA III |
Súvisiace majetkoprávne vysporiadanie: | DPP D BA III |
Dodávateľ / Zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. |
Hlavný inžinier projektu / Autorský kolektív: | Ing. Branislav Juhás |
Koordinácia mostných objektov: | Ing. Juraj Kopčák |
Zodpovedný za inžiniersku činnosť: | Ing. Zdenko Kubina |
Objednávateľ dokumentácie: | ZDRUŽENIE D3 ŽILNA (STRÁŽOV) -ŽILINA (BRODNO) EUROVIA SK a.s., HOCHTIEF CZ a.s., STAVBY MOSTOV SLOVAKIA a.s. |
Doba realizácie stavby: | Začiatok: 06/2014 Koniec: 11/2017 |