Jedným z podkladov pre vypracovanie projektovej dokumentácie v záujmovom úseku bola Dokumentácia pre územné rozhodnutie R2 Kriváň – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorú vypracoval Dopravoprojekt a.s., Bratislava, 04/2010. Ďalšie podklady tvorili projektové dokumentácie predchádzajúceho (R2 Pstruša – Kriváň, DSP, DRS, DP, AD) a nasledujúceho úseku (R2 Tomášovce – Ožďany, DUR), ktorej spracovateľom bola tiež spoločnosť Dopravoprojekt, a.s.
Dotknutý úsek rýchlostnej cesty R2 sa nachádza v okrese Lučenec a prechádza katastrálnymi územiami obcí Mýtna, Divín, Lovinobaňa, Uderiná, Podrečany a Tomášovce.
Rýchlostná cesta R2 začína v dočasnom prepojení R2 s cestou I/16 v podobe stykovej križovatky pred obcou Mýtna. Medzi obcami Mýtna a Divín sa v trase R2 nachádza mimoúrovňová križovatka Mýtna (km 10,500), ktorá po dobudovaní rýchlostnej cesty R2 v úseku Kriváň – Mýtna (úsek vedený Pilianskou dolinou v súbehu s Krivánskym potokom) bude jediným dopravným uzlom medzi MUK Mýtna a výhľadovej MUK Tomášovce. Koniec úseku je situovaný v km 21,760 vo výhľadovej MÚK Tomášovce, za ktorou pokračuje nadväzujúci úsek R2 Tomášovce – Ožďany. Výhľadová MUK Tomášovce je v súčasnosti navrhnutá pre dočasné riešenie zabezpečujúce napojenie rýchlostnej cesty na cestu I/16 pri obci Tomášovce.
Trasa rýchlostnej cesty R2 v záujmovom úseku je vedená nížinou otvárajúceho sa údolia Krivánskeho potoka, v súbehu so žel. traťou Zvolen – Fiľakovo a cestou I/16, pričom obchádza samotnú obec Mýtna z juhozápadu. Po vykrižovaní s cestou I/16 a žel. traťou, pričom rýchlostná cesta je vedená ponad oba dopravné koridory, vchádza trasa do katastra obce Divín. Pre osadenie trasy v dĺžke cca 3,5 km sa javilo ako primerané využitie úzkeho pásu na úpätí pahorkov Divínskeho hája. Bolo to jediné miesto v koridore žel. trate, Krivánskeho potoka a jestvujúcej zástavby s akceptovateľným dopadom na životné prostredie. Dôsledkom umiestenia stavby vznikla potreba na vybudovanie objektov vhodných pre migráciu zveri. Po opustení Divínskeho hája a prekrižovaní širokého údolia Krivánskeho potoka a žel. trate pokračuje trasa severovýchodne od obce Podrečany, v súbehu s cestou I/16 až do konca úseku R2, kde vo vzájomnom krížení vytvárajú dočasné prepojenie – úrovňovú stykovú križovatku s cestou I/16. Toto územie je charakteristické intenzívne obrábanými poľnohospodárskymi pozemkami.
Stupeň dokumentácie: | DSP, DP / v podrobnosti DRS, AD, VP |
---|---|
Dátum spracovania dokumentácie: | začiatok: 03/2016 koniec: 11/2017 |
Varianty riešenia: | Bez variantného riešenia |
Dĺžka komunikácie (D, RC, C): | 12,819 km |
Kategória komunikácie (hlavnej trasy): | R24,5/100 |
Počet mimoúrovňových križovatiek: | 1 |
Počet mostov / Celková plocha mostov: | 11 / 32 982 m2 |
Počet oporných a zárubných múrov / Celková dĺžka múrov: | 8 / 1 336 m |
Počet protihlukových stien / Celková dĺžka múrov: | 6 / 3 872 m |
Dĺžka cestnej kanalizácie: | 11 880 m |
Počet objektov ORL: | 13 ks |
Retenčné nádrže: | 3 v objeme 3 223 m3 |
Dodávateľ / Zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. BRATISLAVA |
Hlavný inžinier projektu / Autorský kolektív: | Ing. Imrich Bekeč / Ing. Martin Milata, Ing. Ľubomír Jurov, Ing. Kročka, Ing. Radoslav Bohovič |
Objednávateľ dokumentácie: | Národná diaľničná spoločnosť, a.s. |
Doba realizácie: | plánovaný začiatok: 06/2018 plánovaný koniec: 06/2020 |