Predchádzajúce súvisiace dokumentácie:
Rýchlostná cesta R3 Dolný Kubín – diaľnica D1, technická štúdia (DOPRAVOPROJEKT, 2010)
„Komplexná štúdia koordinácie technického riešenia R3 v úsekoch Oravský Podzámok – Dolný Kubín – diaľnica D1 v dvojpruhovom šírkovom usporiadaní“ bola spracovaná na objednávku NDS a.s. Bratislava s cieľom navrhnúť technické riešenie rýchlostnej cesty R3 v úseku Oravský Podzámok – diaľnica D1 v dvoch koridoroch:
V rámci spracovania projektu a jeho prerokovávania s dotknutými obcami bolo objednávateľom upustené od doštudovania koridoru smerujúceho do križovatky Hubová z dôvodu pretrvávajúceho odmietavého postoja obce Komjatná k vedeniu RC R3 údolím potoka Komjatná prechádzajúcim katastrom obce. Z toho dôvodu boli komplexne doštudované len varianty smerujúce do križovatky Likavka.
Rýchlostná cesta R3 je v novej polohe navrhnutá v návrhových parametroch R 11,5/80. V úsekoch, kde zaberá existujúcu cestu I/59 preberá jej parametre, čo je R 11,5/60. Je riešená v dvoch základných variantoch:
V rámci zeleného variantu je v jeho najkomplikovanejšom úseku prechádzajúcom novým koridorom zastavanej časti Dolného Kubína (v križovatke ulíc Matúškova, Medzihradská a Jánoškova) navrhnutý oranžový subvariant V2a.
Oba základné varianty začínajú napojením na existujúcu RC R3 pri závode OFZ v Širokej pri Oravskom Podzámku v novonavrhovanej križovatke Široká. Pokračujú v spoločnej trase vedenej vpravo od existujúcej cesty I/59 smerom na západ. Pred Dolným Kubínom sa varianty rozdelia, pričom modrý variant V1 obchádza mesto Dolný Kubín z východu prakticky mimo zastavaných častí mesta a susedných obcí s uvažovaním dvoch tunelových úsekov. Zelený variant pokračuje zväčša v trase existujúcej cesty I/59 cez mesto Dolný Kubín, pričom prechádza širším centrom mesta v novej polohe, čo si vyžiada asanáciu niekoľkých obytných objektov. Za mestom sa oba varianty opäť spoja, obídu obec Vyšný Kubín zo severozápadu a pri Jasenovej sa napoja na existujúcu cestu I/59, kde bol nedávno dobudovaný prídavný pruh pre pomalé vozidlá až do sedla Brestová na rozhraní okresov Dolný Kubín a Ružomberok. V tomto úseku sa uvažuje aj s dvomi jednostrannými odpočívadlami typu D. Na vrchole Brestovej sa trasa odkláňa vľavo od cesty I/59, zo západu obchádza obec Valaská Dubová a pokračuje údolím potoka Likavka smerom na juh, kde sa pripojí na diaľnicu D1 v dnes budovanej križovatke Likavka v rámci stavby D1 Hubová – Ivachnová.
Dátum spracovania dokumentácie: | Začiatok: 5.6.2018 Koniec: 2.5.2019 |
---|---|
Dĺžka komunikácie (RC R3): | 18 692 m (modrý variant V1) 19 650 m (zelený variant V2) 19 625 m (oranžový subvariant V2A) |
Kategória komunikácie (hlavnej trasy): | R 11,5/80 (60) |
Počet mimoúrovňových križovatiek: | 4 ks (modrý variant V1) 6 ks (zelený variant V2) 6 ks (oranžový subvariant V2A) |
Počet mostov / celková dĺžka mostov: | 18 ks / 2 152 m (modrý variant V1) 18 ks / 1 516 m (zelený variant V2) 17 ks / 1 256 m (oranžový subvariant V2A) |
Počet tunelov / celková dĺžka tunelov: | 2 ks / 2 050 m (modrý variant V1) 0 ks / 0 m (zelený variant V2) 0 ks / 0 m (oranžový subvariant V2A) |
Počet protihlukových stien / celková dĺžka PHS: | 8 ks / 6 860 m (modrý variant V1) 11 ks / 12 470 m (zelený variant V2) 11 ks / 12 470 m (oranžový subvariant V2A) |
Počet privádzačov: | 0 ks (pre všetky varianty) |
Objekty pozemných stavieb / odpočívadlo, SSU: | 2 jednostranné odpočívadlá (pre všetky varianty) |
Dodávateľ / zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT a.s. Bratislava |
Hlavný inžinier projektu / autorský kolektív: | Ing. Peter Bednárik |
Objednávateľ dokumentácie: | Národná diaľničná spoločnosť, a.s. Bratislava |
Doba realizácie stavby: | Modrý variant V1: 1. etapa: 2025-2030 2. etapa: 2035 3. etapa: po r. 2050 Zelený variant V2 + Oranžový subvariant V2a: 1. etapa: 2025-2030 2. etapa: 2035 3. etapa: 2035 4. etapa: po r. 2050 |