Cieľom urbanistickej štúdie bolo preveriť potenciál širšieho územia areálu bývalej železničnej stanice Bratislava Filiálka vo väzbe na novonavrhovanú podzemnú rovnomennú železničnú stanicu, ktorá je súčasťou Projektu TEN-T č. 17 a výhľadovej stanice budúceho nosného systému MHD (metra). Riešenie funkčného využitia územia uvažovalo s administratívou, občianskou vybavenosťou v rozsahu obchody, služby, šport, kultúra, voľný čas, s bývaním a riešením statickej dopravy. Navrhované funkcie boli riešené s prepojením na spomínanú železničnú stanicu. Riešené územie bolo rozdelené do štyroch blokov. Pre každý blok je charakteristická iná hmotovo-priestorvá štruktúra vychádzajúca z daností pozemku, možností dopravného napojenia, svetlotechnických podmienok a z rešpektovania podzemných a nadzemných zariadení ŽSR.
Stupeň dokumentácie: | Urbanistická štúdia |
---|---|
Dátum spracovania dokumentácie: | 2008 |
Plocha riešeného územia celková: | 79 130 m2 |
Kapacitné údaje: | nadzemné podzemné |
Administratíva: | 61 982 m2 |
Občianska vybavenosť (obchod, služby): | 77 677 m2 |
Občianska vybavenosť (šport, kultúra, voľný čas): | 20 700 m2 |
Prechodné ubytovanie: | 6 304 m2 |
Bývanie: | 57 860 m2 |
Vertikálne prepojenie s podzemnou stanicou: | 3 048 m2 |
Garáže: | 89 420 m2 72 433 m2 |
Garáže / parkovacie miesta: | 2 799 miest |
Parkoviská / miesta: | 282 miest |
Dodávateľ / Zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s., MJAO, SIX.CO., WIN-WIN |
Hlavný inžinier projektu / Autorský kolektív: | Ing. arch. Gabriel Koczkáš (DOPRAVOPROJEKT, a.s.), Ing. arch. Blažej Bánó, Ing. arch. Marek Bohunický, Ing. arch. Ondrej Horváth, Ing. arch. Katarína Mňahončáková, Ing. arch. David Paluš, Ing. arch. Soňa Salnerová (MJAO, SIX.CO., WIN-WIN), |
Objednávateľ dokumentácie: | DI Koridor, s.r.o. |