Predmetná stavba je súčasťou preložky cesty I/11 – obchvatu Čadce, ktorý v súlade s koncepciou etapovej výstavby diaľnic bude výhľadovo tvoriť ľavý dopravný pás diaľnice D3 v smere Žilina – Skalité / hranica SR. Diaľnica D3 bude súčasťou severo – južného diaľničného ťahu D1 – D3.
Začiatok stavby sa nachádza za budúcou mimoúrovňovou križovatkou „Bukov“ diaľnice D3 na moste „Kysuca“ . Po mostnom objekte trasa obchvatu vedie najskôr v súbehu s tokom Kysuce, neskôr sa odkláňa do priľahlého svahu elevácie kóty Čupeľ, ktorú prekonáva v tuneli „Horelica“. Tunel vyúsťuje do hlbokého údolia Klimkovho potoka, ktorý trasa obchvatu prekonáva opäť na mostnom objekte. Dĺžka tunela je 600 m s dĺžkou únikovej chodby 346 m. Min. polomer smerového oblúka je 500 m. Výškovo je niveleta v tuneli pozdĺžnom sklone max. 4,0% s priečnym sklonom vozovky max. 4,0%. Východný portál Žilina rieši ukončenie ostenia tunela v mieste vyústenia z podzemia na povrch z JV strany tunela. Portál tvorí železobetónová otvorená konštrukcia. Okraj portálu je ohraničený golierom. Západný portál Čadca rieši ukončenie ostenia v mieste vyústenia z podzemia na povrch zo SZ strany tunela. Portál pozostáva zo železobetónovej otvorenej konštrukcie a terénnych úprav okolo portálu.
V priestore križovatky D1 s D3 v Dolnom Hričove je diaľnica D1 navrhnutá od km 24,118 na estakáde, ktorá križuje železničnú trať ŽSR Bratislava – Žilina, areál PD Agrofin, cestu I/18, dolinu bezmenného potoka, jestvujúce poľné cesty, kde vchádza do tunela Ovčiarsko, ktorým prekonáva masív bradlového pásma v dĺžke 2 350 m, dostáva sa do Žilinskej kotliny, kde vedie južne od obce Bitarová v striedaní násypov, zárezov a mostných častí stavby nad údoliami. V tuneloch je navrhnutá kategória 2T 8/100. Južná tunelová rúra je v smerovom oblúku s Rmax = 3400 m ; Rmin = 766 m , výškovo v spáde +1,70% s priečnym sklonom vozovky max. – 4,7%. Severná rúra je smerovom oblúku Rmax = 1152,5 m , Rmin = 777,5 m , výškovo v spáde 1,68% s priečnym sklonom vozovky max. +3,8%. Na základe geologického prieskumu formou povrchového prieskumu a formou prieskumnej štôlne bol overený prevládajúci komplex paleogénnych hornín v zastúpení pieskovcovo – ílovcovým súvrstvím s lokálnym výskytom zlepencov. Územie pred portálmi ako i v trase tunela má charakter poľnohospodárskej pôdy, lesov a lúk.
V priestore križovatky D1 s D3 v Dolnom Hričove je diaľnica D1 navrhnutá od km 24,118 na estakáde, ktorá križuje železničnú trať ŽSR Bratislava – Žilina, areál PD Agrofin, cestu I/18, údolie bezmenného potoka, jestvujúce poľné cesty, kde vchádza do tunela Ovčiarsko, ktorým prekonáva masív bradlového pásma v dĺžke 2 350 m, dostáva sa do Žilinskej kotliny, kde vedie južne od obce Bitarová v striedaní násypov, zárezov a mostných častí stavby nad údoliami. Križuje cestu III/5183, vchádza do širokého údolia Bitarovského potoka kde ide zväčša v násype. Morfologický výbežok Dúbravy prekonáva trasa tunelom Žilina v dĺžke 684 (687) m. Tunel je kategórie 2T 8/100.
Južná tunelová rúra je v smerovom oblúku Rmax=1200m , Rmin=720 m , výškovo v spáde +0,53% s priečnym sklonom vozovky max. +4,96% . Severná tunelová rúra je v smerovom oblúku Rmax=817,5 m ; Rmin=720m , výškovo v spáde 0,55% s priečnym sklonom vozovky max. +4,96%. Po vyústení z tunela sa trasa dostáva do doliny Rajčianky, ktorú prekleňuje medzi Lietavskou Lúčkou a Bytčicou estakádou. Územie tunela je budované paleogénnym súvrstvím ílovcov a pieskovcov s prevahou ílovcov. Súvrstvie je v celom úseku trasy tunela prekryté formácia kvartérnych pokryvných útvarov v zastúpení terasovým a deluviálnym sedimentov. Územie pred portálmi ako i v trase tunela má charakter poľnohospodárskej pôdy, lesov a lúk.
Tunel Sitina, je diaľničný tunel na diaľnici D2 v Bratislave. Tvoria ho dve samostatné tunelové rúry, pričom každá je dvojpruhová. Dĺžka razenej časti západnej rúry je 1 189 metrov, dĺžka hĺbenej časti v areáli SAV je 206 metrov, dĺžka razenej časti východnej rúry je 1 159 metrov a dĺžka hĺbenej časti v areáli SAV je 216 metrov. Bol prvým slovenským dvojrúrovým tunelom. Celková dĺžka západnej, resp. južnej rúry s prekrytou časťou tunela je 1 440 metrov, celková dĺžka východnej, resp. severnej rúry s prekrytou časťou tunela je 1 415 metrov.
Tunel bol budovaný tzv. novou rakúskou tunelovacou metódou (NRTM) a je súčasťou diaľničného úseku Lamačská cesta – Staré grunty. V oboch tunelových rúrach je jeden tzv. núdzový záliv v strede a druhý na konci tunelovej rúry. Rúry sú prepojené únikovými chodbami na piatich miestach. V Každej tunelovej rúre je 9 SOS kabín na priame spojenie sa s operátorom. Po oboch stranách vozovky sú chodníky široké 1 meter a šírka vozovky je 7,5 metrov.
Výstavby tunela sa začala 10/2003, odovzdaný do užívania bol 06/2007.
Významné ocenenia:
Hlavná cena a titul Stavba roka 2008
Cena Slovenskej komory stavebných inžinierov 2008
Cena primátora hlavného mesta SR Bratislavy 2008
Spravujte súhlas so súbormi cookie
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.