Predmetná stavba je súčasťou preložky cesty I/11 – obchvatu Čadce, ktorý v súlade s koncepciou etapovej výstavby diaľnic bude výhľadovo tvoriť ľavý dopravný pás diaľnice D3 v smere Žilina – Skalité / hranica SR. Diaľnica D3 bude súčasťou severo – južného diaľničného ťahu D1 – D3.
Začiatok stavby sa nachádza za budúcou mimoúrovňovou križovatkou „Bukov“ diaľnice D3 na moste „Kysuca“ . Po mostnom objekte trasa obchvatu vedie najskôr v súbehu s tokom Kysuce, neskôr sa odkláňa do priľahlého svahu elevácie kóty Čupeľ, ktorú prekonáva v tuneli „Horelica“. Tunel vyúsťuje do hlbokého údolia Klimkovho potoka, ktorý trasa obchvatu prekonáva opäť na mostnom objekte. Dĺžka tunela je 600 m s dĺžkou únikovej chodby 346 m. Min. polomer smerového oblúka je 500 m. Výškovo je niveleta v tuneli pozdĺžnom sklone max. 4,0% s priečnym sklonom vozovky max. 4,0%. Východný portál Žilina rieši ukončenie ostenia tunela v mieste vyústenia z podzemia na povrch z JV strany tunela. Portál tvorí železobetónová otvorená konštrukcia. Okraj portálu je ohraničený golierom. Západný portál Čadca rieši ukončenie ostenia v mieste vyústenia z podzemia na povrch zo SZ strany tunela. Portál pozostáva zo železobetónovej otvorenej konštrukcie a terénnych úprav okolo portálu.
Stupeň dokumentácie: | DRS |
---|---|
Dátum spracovania dokumentácie: | začiatok: 08/1998 koniec: 08.2005 |
Kategória komunikácie (hlavnej trasy): | C11,75/80 |
Názov tunela: | Tunel Horelica |
Kategória tunela: | T2 - 9,0 80 km/hod (2-pruhový, obojsmerný) |
Dĺžka tunela: | 600 m |
Výška prejazdového prierezu: | 4,80 m |
Šírka vozovky medzi obrubníkmi: | 9,00 m |
Šírka chodníka: | 2x1,00 m |
Dodávateľ / zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. BRATISLAVA PRAGOPROJEKT, a. s. PRAHA |
Hlavný inžinier projektu / ZOP: | Ing. Ivan Bábryš / Ing. Jiří Svoboda, PRAGOPROJEKT, a. s. PRAHA |
Objednávateľ dokumentácie: | VÁHOSTAV - SK, a.s. ŽILINA |
Doba realizácie stavby: | začiatok: 02.1999 koniec: 09.2008 |