Preložka celoštátnej jednokoľajnej železničnej trate České Velenice – Plzeň v 1,35 km dlhom úseku južne od Českých Budějovic je vyvolaná výstavbou diaľnice D3 v časti Hodějovice – Třebonín s presahom do úseku Úsilné – Hodějovice. Preložkou trate sa uvoľní priestor pre vybudovanie mimoúrovňovej križovatky (MÚK Hodějovice) s jej komplikovaným výškovým usporiadaním. Trať v novej polohe je navrhnutá na parametre novostavby, zvýši sa traťová rýchlosť z 90 km/h na 100 km/h a výhľadovo na 120 km/h. Navrhuje sa jednostranne sklonená zemná pláň a aj pláň železničného spodku, pre založenie násypov na málo únosnom, prevažne ílovitom a piesčitom podloží, sa použije kombinácia štrkových pilót a konsolidačnej vrstvy. Na preklenutie diaľnice slúži 3-poľový 125 m dlhý železničný most s rozpätím stredného poľa 70 m. Súčasťou projektu je rekultivácia opustenej železničnej trate a navrátenie reliéfu terénu do pôvodného stavu.
Stupeň dokumentácie: | DSP, PDPS (DRS) |
---|---|
Dátum spracovania dokumentácie: | začiatok: 2013 koniec: 2016 |
Dĺžka úseku koľají / z toho rekonštrukcia: | 1350 m / 0 m |
Počet mostov / celková dĺžka mostov: | 2 / 140 m |
Súvisiaci výkon inžinierskej činnosti: | odsúhlasenie riešenia SŽDC |
Dodávateľ / zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. |
Hlavný inžinier projektu / autorský kolektív: | Ing. Ivan Kačo, Ing. Igor Karchutňák |
Objednávateľ dokumentácie: | SUDOP PRAHA a.s. (generálny projektant pre ŘSD ČR) |
Doba realizácie stavby: | začiatok: predpoklad 2018 |