Mostný objekt 225-00 zabezpečuje mimoúrovňové kríženie diaľnice s dvojkoľajnou traťou ŽSR Košice – Žilina, Krpelianskym kanálom vrátane ľavostrannej hrádze, preloženou poľnou cestou , jestvujúcou poľnou cestou a umožňuje prechod pre zver. Smerovo vedie trasa diaľnice na moste SO 225-00 v oblúku polomeru R=1200,0m s priečnym sklonom 2,6%. Niveleta je v stúpaní s vrcholovým oblúkom o polomere R=12000 m.
Nosná konštrukcia DC1 oboch mostov je navrhnutá ako 4-poľová spojitá trámová konštrukcia z predpätých prefabrikovaných tyčových nosníkov uložených na prefabrikované priečniky, spriahnutých železobetónovou doskou. Medziľahlé podpory DC1 sú tvorené dvojicou stojok kruhového prierezu so založením v časti plošne resp. hĺbkovo. Stykový pilier č.9,10 tvorí základový blok a štvorica samostatných kruhových stojok.
Nosná konštrukcia DC2 oboch mostov je navrhnutá ako trojpoľová spojitá monolitická z predpätého betónu komôrkového prierezu s premennou výškou od 2,65 do 5,50m, realizovaná technológiou letmej betonáže a čiastočne aj na pevnej podpernej skruži. Medziľahlé podpory DC2 tvoria stenové piliere oválneho tvaru s úložnou hlavicou pod ložiská. Zakladanie bude hĺbkové na pilótach. Krajné opory oboch celkov sú tvorené úložným prahom, driekom a základovým blokom s hĺbkovým základom. Medziľahlé piliere sú stenové s rozšírenou hlavou. Driek i hlava piliera sú obdĺžnikového tvaru, v kratšej časti opatrené polkruhovým zaoblením. Sú votknuté do základovej pätky a hĺbkovo založené. Krajné opory sú tvorené úložným prahom, driekom a základovým blokom s hĺbkovým základom.
Stupeň dokumentácie: | DRS |
---|---|
Dátum spracovania dokumentácie: | začiatok: 12/2011 koniec: 12/2015 |
Dĺžka komunikácie (D, RC, C): | 16,405 km |
Kategória komunikácie (hlavnej trasy): | D26,5/120 |
Názov mostu: | most na diaľnici v km 15,004 D1 nad traťou ŽSR a Krpelianskym kanálom |
Dĺžka mostu: | DC1 LM 393,40m, PM393,40m DC2 PM 379,60m, LM 393,40m |
Rozpätie polí: | DC1 LM 27,599+38,799+38,799+38,099m DC1 PM 27,601+38,801+38,801+38,200m DC2 lm a pm 64,0+105,0+63,0m. |
Typ nosnej konštrukcie: | DC1 pref. mostné nosníky zmonolitnené na spojitý nosník DC2 monolitický predpätý spojitý nosník premenného prierezu |
Technológia výstavby: | DC1 mostné nosníky – montáž zavážacou dráhou DC2 letmá betonáž |
Dodávateľ / zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. BRATISLAVA |
Hlavný inžinier projektu / ZOP: | Ing. Ivan Gábryš./ Ing. Radoslav Bohovič , Ing. Martin Ondroš |
Objednávateľ dokumentácie: | VÁHOSTAV SK, a.s. BRATISLAVA |
Doba realizácie stavby: | začiatok: 01/2013 koniec: pokračuje |