Mostný objekt sa nachádza v inundačnom území rieky Váh a na rozhraní katastrálneho územia Turčianske Kľačany a Martin – Priekopa. Premosťuje zemný val , poľnú cestu, tok rieky Váh, ,asfaltovú cestu. Smerovo je mostný objekt v prechodnici L=180 a od staničenia 4,702 672 v oblúku R=2300m. Výškovo je niveleta mosta v stúpaní +1,70%, v staničení 4,881 840 je výškový oblúk R=14000m a ďalej niveleta mosta klesá –1,40%. Priečny sklon na moste je jednostranný +2,50%. SO 205-00 je navrhnutý ako dva súbežné, samostatné mosty. Ide o 5–poľový most z monolitického, dodatočne predpätého betónu. Nosná konštrukcia mosta pozostáva z dvoch vahadiel dĺžky 2x120m, premennej výšky budovaných technológiou letmej betonáže a z konštrukcie priamopásovej dĺžky 102,0m budovanej na podpernej skruži.
Krajné opory sú tvorené úložným prahom, driekom a základovým blokom s hĺbkovým základom. Medziľahlé podpery piliera č.3,4 a 5,6 majú kruhové stojky priemeru 4,0 m s oválnou hlavicou. Sú založené hĺbkovo na veľkopriemerových pilótach. Ostatné piliera tvorí dvojica kruhových stojok priemeru 2,20 m taktiež s hĺbkovým založením. Nad piliermi budú zriadené seizmické zarážky.
Stupeň dokumentácie: | DRS |
---|---|
Dátum spracovania dokumentácie: | začiatok: 12/2011 koniec: 12/2015 |
Dĺžka komunikácie (D, RC, C): | 16,405km |
Kategória komunikácie (hlavnej trasy): | D26,5/120 |
Názov mostu: | most na diaľnici v km 4,823 D1 nad Váhom |
Dĺžka mostu: | LM 388,65m ; PM 390,15m |
Rozpätie polí: | LM 74,99+119,97+74,98+52,99+37,12m PM 75,01+120,03+75,02+53,01+37,0m |
Typ nosnej konštrukcie: | monolitický predpätý spojitý nosník premenného prierezu |
Technológia výstavby: | letmá betonáž + pevná skruž |
Dodávateľ / zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. BRATISLAVA |
Hlavný inžinier projektu / ZOP: | Ing. Ivan Gábryš / Ing. Adrián Chalupec |
Objednávateľ dokumentácie: | VÁHOSTAV SK, a.s. Bratislava |
Doba realizácie stavby: | začiatok: 01/2013 koniec: pokračuje |