Účelom stavieb bola rekonštrukcia električkovej trate na Obchodnej ulici v úseku od Hurbanovho námestia po križovatku s Kolárovým námestím vrátane koľajového triangla do Námestia SNP a v úseku Hurbanovo námestie – portál tunela na Skalnej ulici. Okrem električkovej trate -električkový spodok a zvršok – bola súčasťou stavby aj rekonštrukcia trolejového vedenia, rekonštrukcia napájacích a spätných káblov, rekonštrukcia verejného osvetlenia a súčasne s rekonštrukciou električkovej trate sa obnovili všetky priľahlé plochy ulíc a námestí „od fasády k fasáde“ s cieľom vybudovať pešiu zónu podľa koncepcie urbanistickej štúdie (BOGÁR KRÁLIK URBAN). Na Obchodnej ulici sa obnovil povrch celej pešej zóny, na Hurbanovom námestí sa pešie zóny Kapucínskej a Obchodnej ulice plynulo prepojili a územie bolo rekonštruované od Zámockej ul., pričom sa obnovilo aj Župné námestie. Stavba bola doplnená mestským mobiliárom, v dotknutom území boli riešené adekvátne vegetačné úpravy a celý návrh dopĺňa vhodná iluminácia.
Obchodná: Dĺžka dvojkoľajnej trate 665 m + triangel na Hurbanovom nám.
Spevnené plochy 15 780 m2
Náklady cca 6,639 mil. EUR
Kapucínska: Dĺžka dvojkoľajnej trate 413 m
Spevnené plochy 7 590 m2
Plocha mosta 736 m2
Náklady cca 4,481 mil. EUR
Stupeň dokumentácie: | DÚR, DSPRS, AD |
---|---|
Dátum spracovania dokumentácie: | 2005 - 2006 |
Dĺžka úseku koľají / z toho rekonštrukcia: | 1078 m |
Dodávateľ / zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. |
Hlavný inžinier projektu / autorský kolektív: | Ing. Ivan Kačo |
Objednávateľ dokumentácie: | Dopravný podnik Bratislava, a.s. |