Dopravno-urbanistická štúdia bola v súlade s § 4 ods.1 stavebného zákona spracovaná pre účely:
Vypracovaná štúdia potvrdila možnosť a vhodnosť implementácie projektu TEN-T č. 17 do hlavného mesta SR a vypracovala podklad pre jeho premietnutie do územného plánu Bratislavy formou zmien a doplnkov. Definovala v rámci ZaD verejnoprospešné stavby pre realizáciu projektu TEN-T.
Z riešení v dopravno-urbanistickej štúdii vyplynuli požiadavky na technické riešenie NS-MHD trasa B v úseku Bosákova – Janíkov dvor. Hlavné mesto pripraví električkovú trať rozchodu 1000 mm pre úsek Šafárikovo námestie – Starý most – Bosákova ulica. V úseku Bosákova ulica – Janíkov dvor sa vybuduje združenou investíciou Železníc Slovenskej republiky a Bratislavy duálny systém rozchodu 1000 mm a 1435 mm. Železnice pripravia železničné prepojenie TEN-T koridorov, vrátane stanice a zastávok na spoločnej trase, a tiež tunel popod Dunaj. Na petržalskom brehu Dunaja sa koľaje budú rozvetvovať a zároveň sa oddelí železničná trať a trasa B NS MHD.
Miesto: | Bratislava |
---|---|
Stupeň dokumentácie: | Dopravno-urbanistická štúdia |
Dátum spracovania dokumentácie: | začiatok: 01/2007 koniec: 01/2009 |
Riešené územie - dotknuté mestské časti: | Mestská časť Bratislava - Staré Mesto Mestská časť Bratislava - Nové Mesto Mestská časť Bratislava - Rača Mestská časť Bratislava - Ružinov Mestská časť Bratislava - Vrakuňa Mestská časť Bratislava – Petržalka Vzhľadom na celomestské koncepčné otázky sú dotknuté všetky mestské časti a Hl. mesto SR Bratislava. |
Funkčné využitie územia: | Dopravno-urbanistická štúdia primárne rieši využitie vymedzených plôch pre funkciu dopravy. Zároveň rieši aj využitie ostatných dotknutých plôch pre účely občianskej vybavenosti a pre umiestnenie prvkov technickej infraštruktúry. |
Členenie stavby a orientačné ukazovatele: | |
ŽSR, Bratislava predmestie – Bratislava filiálka – Bratislava Petržalka, Prepojenie koridorov | |
Hĺbené tunely: | jednokoľajný tunel - 364 m dvojkoľajný tunel - 998 m |
Razené tunely jednokoľajné: | dĺžka razených tunelov - 6 169 m prechodový úsek jednokoľajný - 1 550 m prechodový úsek dvojkoľajný - 348 m |
Povrchová trať: | Dvojkoľajná - rekonštrukcia - Bratislava Rača - Bratislava predmestie 8 536 m |
Železničné stanice a zastávky: | |
Železničná zastávka Bratislava Slovany: | Obostavaný priestor spolu - 175 975 m3 Úžitková plocha spolu - 3 840 m2 Dĺžka nástupiska - 150 m Počet nástupiskových hrán, dve bočné nástupiská - 2 |
Železničná stanica Bratislava filiálka: | Obostavaný priestor spolu - 784 030 m3 Úžitková plocha spolu - 36 504 m2 Plocha podchodov a prepojení na Trnavské mýto - 5 625 m2 Dĺžka nástupiska - 400 m Počet nástupiskových hrán, dve ostrovné nástupiská - 4 |
Železničná zastávka Bratislava Nivy: | Obostavaný priestor spolu - 103 500 m3 Úžitková plocha spolu - 4 560 m2 Dĺžka nástupiska - 150 m Počet nástupiskových hrán, dve bočné nástupiská - 2 Dĺžka nástupiska - 150 m |
Železničná zastávka Bratislava centrum: | Obostavaný priestor spolu - 126 400 m3 Úžitková plocha spolu - 8 525 m2 Dĺžka nástupiska - 150 m Počet nástupiskových hrán, dve bočné nástupiská - 2 |
Stanica NS MHD Einsteinova: | Obostavaný priestor spolu - 142 780 m3 Úžitková plocha spolu - 13 680 m2 Dĺžka nástupiska - 150 m Počet nástupiskových hrán, jedno ostrovné nástupiská - 2 |
ŽSR Bratislava – železničné zapojenie Letiska M. R. Štefánika, 1. Etapa: | |
Zdvojkoľajnenie trate Bratislava Petržalka – štátna hranica SR/R: | Jednokoľajná – dostavba ku jestvujúcej koľaji - povrchová trať – 2 004 m |
ŽSR Bratislava – železničné zapojenie Letiska M. R. Štefánika, 2. Etapa: | |
Zdvojkoľajnenie trate Bratislava hlavná stanica – Bratislava nové mesto: | Jednokoľajná – nová + dostavba ku jestvujúcej trati - povrchová trať – 1 681 m |
ŽSR Bratislava – železničné zapojenie Letiska M. R. Štefánika,, 3. Etapa: | |
Zapojenie letiska: | Zapojenie letiska |
Povrchová trať: | 5 686 m |
Hĺbené tunely: | jednokoľajný tune. - 1 891 m dvojkoľajný tunel - 1 120 m |
Železničná stanica: | |
Železničná stanica Bratislava letisko: | Obostavaný priestor spolu - 369 250 m3 Úžitková plocha spolu - 30 000 m2 Dĺžka nástupiska / m - 405+400 Počet nástupiskových hrán, dve ostrovné nástupiská - 4 |
Dodávateľ / zhotoviteľ dokumentácie: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. v spolupráci AUREX, spol. s r.o. |
Koordinácia projektu: | Ing. arch. Jozef Marioth |
Autorský kolektív: | DOPRAVOPROJEKT, a.s. Ing. Ivan Kačo - koľajové a cestné dopravné riešenia Ing. Igor Ripka - dopravnoinžinierske riešenia Ing. arch. Beáta Durdíková - organizácia výstavby, riešenie stanice BA filiálka Ing. arch. Lucia Matonoková - riešenie stanice BA filiálka Ing. arch. Zuzana Macháčová - technické riešenia staníc a zastávok, riešenie zastávok BA Nivy, BA centrum, BA Einsteinova Ing. arch. Vladimír Šimko - riešenie stanice BA letisko Ing. Gabriela Pekárová - riešenie zastávky BA Slovany Ing. Ján Longa - životné prostredie Ing. Ján Guman - železničná dopravná technológia AUREX, s.r.o Ing. arch. Michal Chudík, PhD., - urbanistická koncepcia Ing. arch. Marek Adamczak - urbanizmus Mgr. Tatiána Lachová - demografia Ing. Ing. arch. Tomáš Žáček´ - Z+D UPN Ing. arch. Viola Krupová - urbanizmus – popis staníc Bc. Igor Žáček - urbanizmus –hlavná stanica, letisko Ing. arch. Silvia Honétzyová Pribulová - urbanizmus –stanica Slovany Ing. arch. Lucia Malá - urbanizmus |
Objednávateľ dokumentácie: | Železnice SR zastúpené DI KORIDOR s.r.o, |
Doba realizácie stavby: | Na základe kladne prerokovaného čistopisu dopravno-urbanistickej štúdie boli Všeobecným záväzným nariadením hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy č. 12/2008 schválené ZaD č. 01 ÚPN hlavného mesta Bratislavy. |