Návrh vychádza z vytvárania lokálnych centier s polyfunkciou a s vytvorením mestských spoločenstiev (komunít) s pešou dochádzkou do 10-15 min. okolo električkovej osi v Petržalke, definovanej územnoplánovacou dokumentáciou. V návrhu sú uplatnené hlavné zásady:
Navrhované polyfunkčné, lokálne centrá pozdĺž električky by sa mali v budúcnosti stať zárodkami – epicentrami ďalšieho rozvoja, budú základom účinného a trvalo udržateľného využívania zdrojov s vytvorením kompaktnej štruktúry osídlenia.
Zásady funkčného využitia:
Prepojením jednotlivých systémov dopravy, vytvorením optimálnych prestupových bodov je navrhnuté trvalo ekonomicky a ekologicky udržateľné dopravné riešenie založené na priorite mestskej hromadnej dopravy s podporením pešej a cyklistickej dopravy.
Zásady návrhu dopravy:
V návrhu priestorových vzťahov je uplatnený princíp jasne diferencovaných mestských priestorov s členením na priestory súkromné, polosúkromné, poloverejné a verejné s možnosťou užívania odlišnými záujmovými skupinami podľa veku a podľa aktivít. Priamo v riešenom území boli v priestore Chorvátskeho ramena medzi lokálnymi centrami navrhnuté 4 mestské parky a bola posilnená líniová zeleň priamo popri ramene s predĺžením v severnej časti cez širšie koncipované premostenie Einsteinovej až k Dunaju a Sadu Janka Krála, aby kontinuálne prepájala územie Petržalky formou Líniového parku prírodného prostredia vody a zelene „OD DUNAJA K DUNAJU“.
Miesto: | Bratislava m. č. Petržalka |
---|---|
Stupeň dokumentácie: | Urbanistická súťaž |
Dátum spracovania dokumentácie: | začiatok: 12/2013 koniec: 01/2014 |
Plocha riešeného územia celková: | 164 ha |
Funkčné využitie územia: | horizontálne aj vertikálne zmiešané komplexné funkčné využitie |
Zastavaná plocha celková: | 20,75 ha |
Plochy zelene: | 103,77 ha |
Spevnené plochy, komunikácie celkové: | 39,48 ha |
Stavebný objem celkom: | 3 461 100 m3 |
Podlažné plochy celkom: | 1 153 700 m2 |
Priemerná podlažnosť: | 5,56 |
Dodávateľ / zhotoviteľ dokumentácie: | Združenie APROX-DOPRAVOPROJEKT |
Autorský kolektív: | za APROX, s.r.o. Ing. arch. Ľubomír Mezovský za Dopravoprojekt, a. s. Ing. arch. Jozef Marioth Ing. Ivan Kačo |
Objednávateľ dokumentácie: | Hlavné mesto SR Bratislava |
Doba realizácie stavby: | Výsledkom súťaže boli návrhy, slúžiace ako podklad pre priame rokovanie o podmienkach uzavretia zmluvy na Vypracovanie urbanistickej štúdie. |