Diaľnica D1 v úseku Dubná Skala – Turany je súčasťou základného diaľničného ťahu v Slovenskej republike v smere západ – východ. Je situovaná v trase multimodálneho koridoru č. V, vetva A celoeurópskej cestnej siete a európskej cesty E 50. Trasa diaľnice v svojom priebehu využíva dispozície územia Turčianskej kotliny na rozhraní národných parkov Veľká a Malá Fatra, chránených maloplošných území, v blízkostizástavby Vrútok, Martina, Sučian a Turian, pričom z väčšej časti je situovaná v inundácii rieky Váh, Krpelianskeho kanála a vedie vo voľnom súbehu s jestvujúcimi dopravnými trasami železničnej trate Košice – Žilina a cestou I/18.Začiatok daného úseku diaľnice D1 je situovaný za tunelom Višňové stavby D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala na hranici mimoúrovňovej križovatky s cestou I/18Dubná Skala. Úsek dlhý 16,405 km je budovaný v kategórii D 26,5/120 a končí dočasným pripojením na cestu I/18 v križovatke Turany, kde by v budúcnosti mala diaľnica D1 pokračovať úsekom Turany – Hubová. Celkový rozsah stavby je definovaný 284 stavebnými objektmi a 12 prevádzkovými súbormi. Medzi najvýznamnejšie objekty patria mostné objekty budované technológiou letmej betonáže.
Začiatok úseku D1 Dudimír – Bidovce je navrhnutý v jestvujúcej križovatke „Budimír“. Koniec úseku diaľnice je navrhnutý v križovatke „Bidovce“ na ceste II/576. Súčasťou tejto stavby je aj úsek rýchlostnej cesty R2/R4 v úseku križovatka Košické Olšany – križovatka Hrašovík. Súčasťou stavby diaľnice D1 Budimír – Bidovce sú mimoúrovňové križovatky.
Účelom navrhovanej stavby je vybudovanie rýchlostnej cesty R7 v úseku od MÚK „Ketelec“ v Bratislave po mimoúrovňovú MÚK „Dunajská Lužná“ s cestou I/63, o celkovej dĺžke 8,425 km, v kategórii R 31,5/120.
Súčasťou stavby sú dve mimoúrovňové križovatky, 5 mostných objektov na R7 dĺžky 114,5 m, 111 m , 157,5 m, 24,44 m a 24,44 m, 5 mostných objektov nad R7 dĺžky 53,5 m; 62,0 m; 61,31 m; 61,5 m; 74,3 m, preložka c.I/63, úprava dotknutých MK, výstavba poľných ciest, protihlukové clony o celkovej dĺžke 2115 m a preložky inž. sietí.
Celkove 66 stavebných objektov a dva prevádzkové súbory.
Tento úsek diaľnice bude súčasťou hlavného diaľničného ťahu D1 na území Slovenskej republiky. Navrhovaný úsek diaľnice Prešov západ – Prešov juh bude priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov západ, ktorý je v súčasnosti v prevádzke od roku 2010. V križovatke Prešov juh je navrhovaná diaľnica napojená na jestvujúcu diaľnicu D1 Prešov – Budimír.
Tento úsek diaľnice je zaradený do medzinárodnej cestnej siete pod označením E50. Na túto medzinárodnú cestu E50 je napojená medzinárodná cesta E371 , ktorá smeruje z Prešova cez Svidník na hraničný priechod vyšný Komárnik – Barwinek do Poľskej republiky. Diaľnica je súčasťou multimodálneho dopravného koridoru TEN-T – koridor VA a je súčasťou Transeurópskej magistrály TEM 4 ( E50 ), TEM 7 ( E371 ).
Navrhovaná diaľnica vytvorí podmienky pre odklon tranzitnej dopravy mimo zastavané územie mesta Prešov s cieľom zlepšenia životného prostredia a zvýšenia bezpečnosti obyvateľov mesta Prešov, ako aj s cieľom poskytnutia vyššieho dopravného komfortu užívateľom komunikácie.
DOPRAVOPROJEKT, a.s. spracoval aj stupne: DSZ , DÚR
Účelom navrhovanej stavby je vybudovanie rýchlostnej cesty R7 v úseku Dunajská Lužná – Holice, o celkovej dĺžke 17,380 km, v kategórii R 31,5/120 a R24,5/120.
Súčasťou stavby sú dve mimoúrovňové križovatky, 2 mosty na R7 dĺžky 14,05 m a 5 m, 10 mostných objektov nad R7 dĺžky 41,5 m; 50,0 m; 41,5 m; 56,5 m; 54,95 m; 55 m; 52 m; 52 m; 52 m; 52 m, preložky ciest II a III. triedy, poľných ciest, výstavba veľkého odpočívadla, stredisko správy a údržby RC, protihlukové steny a preložky inž. sietí.
Celkove 192 stavebných objektov a 18 prevádzkových súborov.
Spravujte súhlas so súbormi cookie
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.