Účelom stavby bola modernizácia električkovej trate na ulici I. Karvaša v úseku od Radlinského ulice po Kýčerského ulicu vrátane zapojenia na konci Blumentálskej ulice a Radlinského ulice v smere na Obchodnú ulicu. V rámci tejto etapy sa zmodernizoval električkový zvršok (pevná jazdná dráha vrátame antivibračných prvkov) a spodok vrátane odvodnenia, trakčné vedenie, 2 zastávky MHD – STU a Žilinská, upravili sa priecestia ulíc Slovanská, Mýtna a Žilinská (cementobet. doska). Povrchová úprava trate a spevnených plôch je z betónovej dlažby, vozovka na križovatke Radlinského – I.Karvaša a nadväzné časti na jestvujúce plochy z asfaltobetónu. Preložené boli niektoré stĺpy trakčného vedenia a zrekonštruovaná bola trolejová križovatka trolejbusov/električiek na priecestí s ulicou Žilinská.Vykonala sa rekonštrukcia časti verejného osvetlenia, oznamovacieho zariadenia, svetelnej dopravnej signalizácie a dopravného značenia.
Stavba riešila odstránenie porúch trate neriešených za posledných 30 rokov, ktoré vyústilo do zastavenia prevádzky v 11/2011. Účelom stavby bola realizácia nevyhnutných opatrení súvisiacich s opravou koľaje (električkového zvršku a odvodnenia trate), v menšom rozsahu napájacieho systému v úseku odKýčerského ul. po otočku na hlavnej stanici (vrátane). Realizáciou opráv sa umožnilo obnovenie prevádzky do času uvažovanej realizácie novej električkovej trate v rámci pripravovanej investície investora I.P.R. Slovakia Bratislava na rekonštrukciu predstaničného priestoru.
Bicykel sa používa nielen ako dopravný prostriedok, ale aj na spoznávanie prírodných a kultúrnych hodnôt krajiny a ako faktor zdravého a ekologického pohybu a bolo výzvou nájsť ekonomicky prijateľnú a cyklisticky zaujímavú trasu spájajúcu Devín a Karlovu Ves. Kombinácia technicky a ekonomicky náročných riešení (cyklotrasa na konzole nad ramenom Dunaja) s technicky jednoduchými riešeniami (využitie jestvujúcich poľných a lesných ciest) a s bežným riešením (cyklotrasa vedená v pridruženom dopravnom priestore) priniesla 5 km trasu plnú prekvapení –kilometer pod stromami vedľa trblietavej vodnej hladiny, kilometer vo voľnej otvorenej krajine, kilometer vedľa áut, kilometer tienistým lesom a posledný kilometer okrajom mesta medzi domami, záhradami a lesom. Súčasťou cyklistickej trasy sú tri odpočívadlá pre cyklistov.
Účelom stavieb bola rekonštrukcia električkovej trate na Obchodnej ulici v úseku od Hurbanovho námestia po križovatku s Kolárovým námestím vrátane koľajového triangla do Námestia SNP a v úseku Hurbanovo námestie – portál tunela na Skalnej ulici. Okrem električkovej trate -električkový spodok a zvršok – bola súčasťou stavby aj rekonštrukcia trolejového vedenia, rekonštrukcia napájacích a spätných káblov, rekonštrukcia verejného osvetlenia a súčasne s rekonštrukciou električkovej trate sa obnovili všetky priľahlé plochy ulíc a námestí „od fasády k fasáde“ s cieľom vybudovať pešiu zónu podľa koncepcie urbanistickej štúdie (BOGÁR KRÁLIK URBAN). Na Obchodnej ulici sa obnovil povrch celej pešej zóny, na Hurbanovom námestí sa pešie zóny Kapucínskej a Obchodnej ulice plynulo prepojili a územie bolo rekonštruované od Zámockej ul., pričom sa obnovilo aj Župné námestie. Stavba bola doplnená mestským mobiliárom, v dotknutom území boli riešené adekvátne vegetačné úpravy a celý návrh dopĺňa vhodná iluminácia.
Obchodná: Dĺžka dvojkoľajnej trate 665 m + triangel na Hurbanovom nám.
Projekt rieši modernizáciu jestvujúcej električkovej trate (Vajnorská radiála) situovanej v intraviláne mesta, ktorá prechádza ulicami Vajnorská a Stará Vajnorská až po obratisko Zlaté piesky, doplnenú o úsek v ulici Tomášikova a obratisko Žst. Nové mesto. Cieľom modernizácie je nahradenie zastaraných a opotrebovaných konštrukcií električkovej trate za nové a progresívne prvky ako aj realizácia nových prevádzkových zariadení a technológií na zvýšenie kvality prepravy cestujúcich. Modernizáciou sa zlepšia základné parametre ako zníženie hluku a vibrácií, zvýšenie cestovnej rýchlosti, skvalitnenie obsluhy územia, skvalitnenie samotnej prevádzky električkovej dopravy a zníženie nákladov na údržbu.V rámci stavby sa zrealizuje komplexná rekonštrukcia (modernizácia) el. trate – električkový spodok a zvršok, odvodnenie, nástupištia a ich vybavenie, informačný systém, trolejové vedenie a napájací systém, elektrické ovládanie a ohrev výhybiek s doplnením mazacích zariadení, rekonštrukcia existujúcich zariadení cestnej dopravnej signalizácie a dobudovanie nových v križovatkách, v ktorých je to nevyhnutné pre zaistenie prednosti prejazdu električkových vlakov, a vyvolané investície – úprava komunikácií a chodníkov, preložky a ochrana inžinierskych sietí. V trase sa nachádza 11 modernizovaných zastávok, ktoré budú vybavené novými nástupišťami štandardnej dĺžky 66 m a šírky 3,5 m, výšky 200 mm príp. 250 mm nad spojnicou temien koľajnicových pásov, bezbariérovými prístupmi, novými prístreškami s príslušným mobiliárom a informačnými tabuľami s automatickým ovládaním. Projekt rieši možnosť presunu obratiska a zastávky Nové mesto pred staničnú budovu a poštu pre skrátenie prestupnej vzdialenosti a vhodnejšie stavebno-technické riešenie nástupíšť.
Začiatok uvažovanej trasy je situovaný v križovatke pri hoteli Jánošík v km 5,489 odkiaľ je cyklotrasa vedená ako samostatná obojsmerná cyklistická cestička vo voľnom súbehu s pravostrannou hrádzou rieky Váh (v stiesnených pomeroch je situovaná priamo na nej), až po zaústenie potoka Smrečianka. V uvedenom úsekuv km 5,800 križuje podjazdom diaľničný privádzač a úrovňovo cestu III/018130. Od km 9,075 vedie cyklotrasa v úrovni pravostrannej hrádze potoka Smrečianka až po úrovňový prechod cez cestu I/18.
Z hľadiska priestorového a konštrukčného riešenia je cyklotrasa navrhovaná ako obojsmerný cyklistický pás šírky
3,0m vedený samostatne ako cyklistická cestička. V stiesnených pomeroch je cyklotrasa vedená ako obojsmerný cyklistický pás šírky 2,0m spolu s chodníkom pre peších šírky 1,50m . Pojazdná vrstva je z asfaltového betónu.
Objekt haly pre umývač je situovaný v areáli Dopravného podniku mesta Košice, na mieste existujúceho objektu pre umývanie električiek, ktorý bude asanovaný. Objekt bude slúžiť na denné umývanie a dočisťovanie električiek.V halebudú inštalované dve nezávislé umývacie linky so stredovým velínom na výjazde z haly. Objekt je riešený ako jednolodná, jednopodlažná oceľová hala s prístavkom, v ktorom sú umiestnené priestory zázemia zamestnancov obsluhujúcich umývaciu linku a vykonávajúcich čistenie interiéru. Súčasťou objektu sú šatne s nevyhnutným hygienickým a technickým zázemím.
V rámci predmetnej zákazky DOPRAVOPROJEKT, a.s. spracoval v rámci projektovej prípravy dokumentáciu v stupni DÚR a DSP.
Spravujte súhlas so súbormi cookie
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.